[ARHIIV] mängumeistrid
Pole sisse logitud. [Logi sisse ]
Mine lehekülje algusesse
Prinditav versioon | Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse  
Mängu planeerimine
Pilvemees
Moderator
Avatar

Liitunud: 28.7.2007
Postitusi: 791
[EEMAL]




postitati 13.2.2010 15:57 Tsiteeri
Mängu planeerimine



Me teeme mänge vabatahtlikult, see on meie hobi. Sellest tuleb välja, et meile meeldib mänge teha, meeldib programmeerida, pilte joonistada jne. Kuna tegemist on hobiga, siis ei ole meil ka ajalimiiti enamasti ning tegeleme asjaga vaid siis kui tahame, tekib kujutlus, et aega on piisavalt kuid pahatihti juhtub aga nii, et mängud jäävad pooleli, seda nii mitmel põhjusel:

a) mäng muutub liiga keeruliseks, raske edasi arendada
B) tekib uue mängu idee ja hetkene projekt jääb unarusse
c) ajast jääb puudu, isiklikule elule tuleb rohkem pühenduda, koolimured jms.

Need mured saab lahendada kui mängu tegemist alustades planeerime mängu otsast lõpuni valmis.
See planeerimine võib aega võtta mitu tundi, või kasvõi mitu päeva, kuid kui see on tehtud, on meie edasine elu palju lihtsam ja mäng saab arvatavasti ka valmis. Läbi igasuguse planeerimise ja sammude ette arvamisele säästame me aega. Toome elust näite - kui me läheme poodi, siis on meil kasulik osta toitu mitme päeva jagu, sest ei oel mõtet osta esimesel päeval kartuleid ja teisel päeval poodi tagasi minna ning mannast osta. Poodi tagasi minemini, järjekorras seisimine jm võtab aega, kui me oleksime planeerinud et ostame mannat kohe simesel päeval, siis jääks meil see aeg alles ja me saaksime tegeleda millegi meeldivamaga.

Nüüd tuleme mängude tegemise juurde tagasi, mõtleme, millest mäng koosneb:


Lugu
- millest tekkis tegevus mängus, mängijale selgitatakse tegelasi ja olustikku

Eesmärk - mille poole peab mängija püüdlema


Mängitavus
- Mängijale võimalikult mugava mängukeskkonna loomine, et mängimine ei oleks keeruline - klaviatuurinuppudest kuni vigade eemaldamisteni mängus.

Graafika


Hakkame aega säästma ja planeerima!

Mäng ei tohi üle jõu käia, terve mäng peaks olema etteplaneeritav ja mängutegijale läbi ja lõhki selge. Kujutage ete ehitajat, kes hakkab maja ehitama ja maja ehitamise käigus tuleb talle ideid, mida veel teha, aga et neid ideid rakendada peab ta osa majast maha lõhkuma. Või kui ehitaja on maja valmis ehitanud, aga avastab, et elektrisüsteemile ta polegi mõelnud, seinad ja lagi on valmis ehitatud, aga elektrijuhtmeid polegi veetud, egas midagi, tuleb jälle palju tööd teha, seinad lahti kiskuda ja laega ehk sama moodi.

Nii ka mängu tegemisega. Mängu on palju kergem teha kui meile endile on selge, mida me täpselt teeme - siis ei tule meil ebameeldivad üllatusi, me ei pea ühtegi süsteemi ümber ehitama hakkama ning kõik töötab õlitatult.

1) Läheme laua taha ja kirjutame paberi peale mängu loo, katsume olla originaalsed ja mõtleme kogu mängu loo läbi, veendume, et ei tekiks loogikavigu ning üritame olla võimalikult loovad ning asjalikud.

2)Nüüd tuleks välja mõelda mängu eesmärk. Mõtleme tavalistele mängudele: peitus, uka-uka, võidujooks, pimesikk - kõigil neil mängudel on eesmärgid - ka videomängul peaks see olema, mängija vajab motivatsiooni mängu mängimiseks, miks ta peaks mängu mängima kui ta ise ka ei tea seda?

3) Hakkame planeerima mängitavust - mõtleme mis ruumidest mäng hakkab koosnema, kui palju erinevaid vaenlaseid on olemas. Mis nupp mida teeb jne jne jne. Siin kohal on arukas joonistada igast ruumist pilt paberi peale - mõtle kohe välja milline mäng välja hakkab nägema, kui midagi joonistatakse ekraanile, siis siin planeeri kus kohas seda kuvatakse jne.

4)
Ka graafika võid paberile joonistada, arvutis on sul üsna lihtne selle paberi eeskujul joonistada õige pilt. Ka siin ürita võimalikult palju aega säästa. Kui sul on mängu sarnaseid pilte, siis katsu nad korraga joonistada, sest äkki teed sa mõne pildi jaoks eraldi brushi ja seda brushi ei ole mõtekas iga kord uuesti joonistada, seega ürita pildid, kus sa pead ehk samu toone või stiili kasutama, ühe korraga ära joonistada - näiteks kui joonistad peategelast, siis tema anatoomia peale saad sa ju ka joonistada vastase.

5) Nüüd pead mõtlema programmeerimisele, pigem kasuta oskuseid, mis sul juba on, ära jäta midagi juhuse hooleks. Mõtle läbi mängu tähtsamad objektid - kas mõni objekt hakkab kandma teatuid muutujaid ja on seetõttu persistent või mittte, kas kasutad määratakse global muutujad jne. Hakka tähtsamatest ja suurematest asjadest minema pisemateni. Sa pead valmis mõtlema mängu tehnilise teaostamise struktuuri - ehk mille peale mäng on ehitatud -> pean just silams migbneid kindlaid objekte, mis kontrollivad tervet mängu, nemad joonistavad muutujaid ja teevad üldiseid kontrollimisi. Mõtle kõik läbi! Kuidas on kõige arukam ehitada erinevaid hooneid näiteks - kas teed on vaid 1 objekt nende haldamiseks või on igal hoonel oma objekt, kas vastastel on parent või on igaüks eraldi objekt. Mõtle mida iga objekt peaks tegema ja pane kirja mõned märksõnad programmeerimise kohta.



Loodan, et kellegil on selelst jutust kasu, ise usun selle süsteemi toimimisse väga, loodan, et selliseid inimesi tekib veel ning seeläbi ei jää paljud mängud poolikuks.

Ootan arvamusi ja arutlusi.

http://mangulooja.dragon.ee/lahinguatid/lahinguatid.gifhttp://mangulooja.dragon.ee/lembitu/lembitu_sig.pnghttp://mangulooja.dragon.ee/sigs/kindlus_sig.jpghttp://mangulooja.dragon.ee/keskaeg/sig.png
Aasta mäng 2009: Pilvemees, valter<br>
Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
Kazpar
$ QliMax $
Avatar

Liitunud: 27.3.2009
Postitusi: 507
[EEMAL]




postitati 13.2.2010 21:36 Tsiteeri


a) mäng muutub liiga keeruliseks, raske edasi arendada
saaksid selle kohapealt aidata? :)
Vabateema II: valter
Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
Pilvemees
Moderator
Avatar

Liitunud: 28.7.2007
Postitusi: 791
[EEMAL]




postitati 13.2.2010 22:26 Tsiteeri


mis mõttes? kas sa ei saa selle tähendusest aru või vajad abi oma mängus :)?
http://mangulooja.dragon.ee/lahinguatid/lahinguatid.gifhttp://mangulooja.dragon.ee/lembitu/lembitu_sig.pnghttp://mangulooja.dragon.ee/sigs/kindlus_sig.jpghttp://mangulooja.dragon.ee/keskaeg/sig.png
Aasta mäng 2009: Pilvemees, valter<br>
Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
Kazpar
$ QliMax $
Avatar

Liitunud: 27.3.2009
Postitusi: 507
[EEMAL]




postitati 13.2.2010 22:31 Tsiteeri


No kuidas öelda, oskaks kõike teha, kuid kõik tundub liiga suur et seda teostada. :s
Vabateema II: valter
Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
valter
1


Liitunud: 19.1.2005
Postitusi: 1553
[EEMAL]




postitati 13.2.2010 22:45 Tsiteeri


hakka vaikselt nurgast pihta ja pärast avastad, et ongi valmis.
http://www.dmgamez.pri.ee/GRONGO1/uss_walk.gif
Ralli I: dm11Veresaun III: dm11<br>Emo1: icedude, valter8bit I: võistlus kestabAktsioon III (2009): -<br>Aasta mäng 2009: Pilvemees, valter<br>Vabateema II: valter
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
Kazpar
$ QliMax $
Avatar

Liitunud: 27.3.2009
Postitusi: 507
[EEMAL]




postitati 13.2.2010 23:20 Tsiteeri


Hetkel kuidagi nii masendav, lihtsalt ei suuda gmk faili avada ja midagi teha, lihtsalt ei jäksa/viitsi ma ise ka ei tea, kuigi tahaks teha.
Vabateema II: valter
Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
Pilvemees
Moderator
Avatar

Liitunud: 28.7.2007
Postitusi: 791
[EEMAL]




postitati 14.2.2010 07:48 Tsiteeri


Vot, sellest see pikk jutt ongi :D

aga pane paberile kirja kuidas mäng lõpetada.

http://mangulooja.dragon.ee/lahinguatid/lahinguatid.gifhttp://mangulooja.dragon.ee/lembitu/lembitu_sig.pnghttp://mangulooja.dragon.ee/sigs/kindlus_sig.jpghttp://mangulooja.dragon.ee/keskaeg/sig.png
Aasta mäng 2009: Pilvemees, valter<br>
Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
Pilvemees
Moderator
Avatar

Liitunud: 28.7.2007
Postitusi: 791
[EEMAL]




postitati 14.2.2010 18:30 Tsiteeri


Üks mis inimesi loomadest eristab on mõtlemine minevikule ja tulevikule. valus onju :D
http://mangulooja.dragon.ee/lahinguatid/lahinguatid.gifhttp://mangulooja.dragon.ee/lembitu/lembitu_sig.pnghttp://mangulooja.dragon.ee/sigs/kindlus_sig.jpghttp://mangulooja.dragon.ee/keskaeg/sig.png
Aasta mäng 2009: Pilvemees, valter<br>
Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
h0lx
Kohalik sitapea
Avatar

Liitunud: 10.4.2006
Postitusi: 1826
[EEMAL]




postitati 14.2.2010 18:48 Tsiteeri


Nii ei saa väita.
Platform II: -DMI-; H0lx&jorssJõulumäng I: h0lx&jorss
Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
Pilvemees
Moderator
Avatar

Liitunud: 28.7.2007
Postitusi: 791
[EEMAL]




postitati 14.2.2010 19:09 Tsiteeri


ma just väitsin ju.
http://mangulooja.dragon.ee/lahinguatid/lahinguatid.gifhttp://mangulooja.dragon.ee/lembitu/lembitu_sig.pnghttp://mangulooja.dragon.ee/sigs/kindlus_sig.jpghttp://mangulooja.dragon.ee/keskaeg/sig.png
Aasta mäng 2009: Pilvemees, valter<br>
Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
icedude
Mr. tl;dr
Avatar

Liitunud: 15.12.2008
Postitusi: 456
[EEMAL]




postitati 15.2.2010 14:26 Tsiteeri


Njh. Kogu nõks ongi õiges aja ja oskuste planeerimises. Mida täpsema ja detailsema planeerigu teed, seda lihtsam. Sest, ühelt maalt tuleb sein ette, ehk kogu projekt on muutunud mõtetult igavaks. Siis tuleb selle igavuse vastu kuidagi võidelda, mingi rutiini abil. Nt, iga päev teed ühe funktsiooni kas või:D. Aga, et nii teha peab kogu aplikatsiooni ülessehitus väga täpselt ja detailselt kirjas olema.

Mul näitkeks ongi jama selles, et ma ei suuda otsaast lõpuni midagi välja mõelda ja kohe paberile destilleerida. Vaid, ma UMBES tean mida teha ja mis järjekorras:D. Ja paberile panna võimalikult lihtsalt nii, et asi ka töötaks. Ehk jätta väga suur ruum sellejaoks, et kui mingi töötav prototüüp on valmis, siis saab kiiresti sinna sisse viia täiendusi ja mis iganes mõtted veel tulevad.

Endale absoluutselt ei meeldi kasutada asendusgraafikat. Et ma tahan kohe näga kuidas ja kas graafikat parandada jne. See on mõnus kivi katusel.

Ja sellist väga head mängu planeeringut teha on küllaltki keeruline. Et tavaliselt on see käinud mul nii, et "Okey, sinna ülesse teen kasti. Paremasse nurka tuleb mingi kiri", aga kohe tuleb see ka seostada mingi koodipoolse lahendusega. ET proovida seda asja organiseerida väga suurelt ka koodipoolt. (mida ma kunagi ei ole teinud:D) Et seda teha läheb vaja juba mingil määral lahendusi mille oled ise valmis pusinud, et siis tead kohe arvestada nende osadega.
Emo1: icedude, valter8bit III: võistlus kestab<br>
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
valter
1


Liitunud: 19.1.2005
Postitusi: 1553
[EEMAL]




postitati 15.2.2010 14:49 Tsiteeri


Igale mängule oleks väga kasulik kirjutada ka päevik, mida sa täna mängule juurde tegid? Siis on kellegil hea näidata oma valmis mäng ette ja näidata ka selle mängu päevikut, et teised nö praktikas näeks, kuidas mäng valmis ja õppida sellest ;)
http://www.dmgamez.pri.ee/GRONGO1/uss_walk.gif
Ralli I: dm11Veresaun III: dm11<br>Emo1: icedude, valter8bit I: võistlus kestabAktsioon III (2009): -<br>Aasta mäng 2009: Pilvemees, valter<br>Vabateema II: valter
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
InCreator
baksjor!
Avatar

Liitunud: 18.12.2005
Postitusi: 1230
[EEMAL]




postitati 15.2.2010 15:07 Tsiteeri


Hästi aitab mängu valmimisele kaasa juba eos loodud fännklubi.

Et kohe kui võimalik, avaldad mõned pildid. Ja inimesed on täiega elevil -- "äge, millal valmis saab, jne"
Tõstab kohe isu teha ja ei teki momenti et "ma ise pole 100% rahul sellega kuidas välja kukkus, kas ikka on mõtet edasi teha".
Kui tead et kümned inimesed huviga ootavad, alati on mõtet edasi teha.

Aga DMG-s selline asi ei toimi.
Kõik vahivad teemasid, aga ei postita midagi mõistlikku, saati siis innustavat. Üldjuhul ei postita üldse!
Isetehtud piltide teemas on 100 pilti ja 3 kommentaari... milleks pilte postitada siis üldse??? Tegija kulutab tunde ja meeletult vaeva, et midagi teha ja teistele näidata, siinne rahvas aga teeb nagu ei näeks.

Samas, võin kihla vedada et Timmo "Lahinguätid" sai suure hulga innustust just meie tagasisidest... Kas SINA aitasid sellele kaasa kuidagi (küsimus igale teema lugejale)?
Emo2: InCreator
Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
Pilvemees
Moderator
Avatar

Liitunud: 28.7.2007
Postitusi: 791
[EEMAL]




postitati 15.2.2010 16:14 Tsiteeri


Ja InCreator võidab kihlveo. Kuna mängu tegemise eest raha ei saa, siis tahaks vastu saada tagasisidet, nii positiivset kui negatiivset - kui seda üldse ei saa, siis ei näegi mõtet, miks mängu avaldada :) Siinkohal kasutan veel võimalust ja tänan InCreatorit ja Dm11-te kes päris kõvasti aitasid mängu lõppfaasis :)
http://mangulooja.dragon.ee/lahinguatid/lahinguatid.gifhttp://mangulooja.dragon.ee/lembitu/lembitu_sig.pnghttp://mangulooja.dragon.ee/sigs/kindlus_sig.jpghttp://mangulooja.dragon.ee/keskaeg/sig.png
Aasta mäng 2009: Pilvemees, valter<br>
Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
SHOOTER
123
Avatar

Liitunud: 11.7.2009
Postitusi: 276
[EEMAL]




postitati 20.2.2010 10:39 Tsiteeri


(y)
Palun eemaldada postitamiskeeld![IMG]http://images.cooltext.com/1923612.gif[URL=gamerd.proboards.com][/IMG]
[/URL]

Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum Vaata kasutaja MSN-i
SHOOTER
123
Avatar

Liitunud: 11.7.2009
Postitusi: 276
[EEMAL]




postitati 14.1.2011 13:29 Tsiteeri
planingu kohta



Planeerimise kohta võin näiteks ka enese tööplaani tuua.

1idee
2 story
3 tootmisskeem (mida mis järjekorras teen)


ja nii iga mängu puhul:D planeerimist tuleb tõesti propageerida

Palun eemaldada postitamiskeeld![IMG]http://images.cooltext.com/1923612.gif[URL=gamerd.proboards.com][/IMG]
[/URL]

Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum Vaata kasutaja MSN-i
pr0str33t
Level 6


Liitunud: 28.3.2010
Postitusi: 238
[EEMAL]




postitati 18.1.2011 18:01 Tsiteeri


mnja pilvemees , täitsa asjalik tekst :P
Päkapikk põrgus v0.3 Engine ~55% valma ...

Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
Pilvemees
Moderator
Avatar

Liitunud: 28.7.2007
Postitusi: 791
[EEMAL]




postitati 18.1.2011 19:09 Tsiteeri


See ülev tekst tuleb pilvedelt ;)
Seda juttu mängu planeerimise kohta on üsna vähe. Paari minutiga loed kogu postituse läbi. Nende õpetuste järgi tegutsedes on aga tulemas palju käegakatsutavam.

http://mangulooja.dragon.ee/lahinguatid/lahinguatid.gifhttp://mangulooja.dragon.ee/lembitu/lembitu_sig.pnghttp://mangulooja.dragon.ee/sigs/kindlus_sig.jpghttp://mangulooja.dragon.ee/keskaeg/sig.png
Aasta mäng 2009: Pilvemees, valter<br>
Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum

Hetkel loevad seda teemat:
Mitte ühtegi - 1 külaline

Mine lehekülje lõppu





Foorumi algbaas põhineb XMB mootoril, modifitseeritud Valter Pundi poolt
Kodulehekülg on tehtud Valter Pundi poolt vpundi ät gmail punkt komm